Чи можна священиків називати “Отцями”?

Читай також

  • Кому Ісус пообіцяв Рай?
  • На що ми здатні у своєму послухові Богові?
  • #1 Знайомство зі світом Біблії. Сила та краса Божого Слова
    • Оціни

      6
      1
          Чи можна священиків називати “Отцями”?

          Слова з Євангелія від Матея “Не називайте нікого отцем на землі, бо один вам Отець, що на небі” можуть дуже здивувати. Адже ми називаємо священиків отцями майже кожного разу, коли до них звертаємося. Як тоді розуміти ці слова Ісуса?

          На це запитання від наших читачів ДивенСвіту відповів о. Юрій Щурко, завідувач кафедри Біблійних наук Українського Католицького Університету, один із провідних біблістів УГКЦ.

          Найважливіше, що потрібно знати для інтерпритації – це те, що кожен текст відчитується в контексті.

          Коли Ісус говорить слова “Не називайте нікого отцем”, він це каже для книжників і фарисеїв, які вважали в тому часі, що їхнє навчання є найважливішим. Вони казали: якщо батьки вас народжують для фізичного життя, то ми вас народжуємо для вічності. І великі вчителі хотіли, щоб їх кликали отцями і вимагали до себе великої поваги. Ісус хотів деформалізувати таке ставлення, і тому каже: “Один вам Отець, що на небі“.

          Очевидно, що ми розуміємо, що це є контекст розмов Ісуса з конкретними людьми у конкретній ситуації. Якщо ми все сприймаємо буквально, то діти не можуть татів називати отцями, батьками – бо це те саме! Отець чи батько – це “патер” у грецькому тексті в Новому Завіті чи “авва” – в арамейському.

          Апостол Павло не суперечить Ісусові в І Посланні до Коринтян, де каже: “Хоч би ви мали тисячі учителів у Христі, але батьків небагато, я бо вас породив… у Христі Ісусі”.

          Тут ідеться про ситуацію, де люди, які мали провід в юдаїзмі, вимагали до себе надзвичайної поваги і тим самим звертали увагу на другорядні речі, занедбуючи найважливіше: любов, милосердя, справедливість. Ісус хотів, щоб вони пильнували не тільки про свою славу, не тільки про кращі місця в синагогах.

          Для того щоб люди тебе називали отцем, ти справді мусиш когось привести до зустрічі з Христом, щоби народитися для вічного життя. Ти мусиш заслужити це право.

          Сьогодні кожен священик є пресвітер – “той, хто головує в громаді”. Кожен пресвітер покликаний служити громаді священиків (адже всі люди через хрещення є священиками. Кожна людина через хрещення має те, що ми називаємо “священством вірних”).

          Той, котрого ми називаємо “отцем” – це є той, хто має в собі так зване урядове, ієрархічне чи службове священство: служить словом і Святими Тайнами.  І як отець духовний він допомагає людям наново народжуватися у Христі.

          Запитувала Марта Зозуля

          Колаж Юлії Мельниченко

          Знайшов помилку? Допоможи виправити! Виділи фрагмент тексту та натисни Ctrl+Enter.

          Читай також

        • Кому Ісус пообіцяв Рай?
        • На що ми здатні у своєму послухові Богові?
        • #1 Знайомство зі світом Біблії. Сила та краса Божого Слова
          • Оціни

            6
            1

               

               

              Підпишись на новини

              Про автора

              Марта Зозуля
              Редактор молодіжного порталу "ДивенСвіт", вокаліст християнського гурту "Територія Душі"

              Коментарі

              • Ігор Шевчук, КО НСПУ    29.10.2017 о 16:48

                0

                0

                Уточню себе;”В Ісуса Христа все є істинним словом-любовю.” Взаємодією Христа з Духом Святим.

              • Ігор Шевчук, поет КО НСПУ    28.10.2017 о 14:21

                0

                0

                В Ісуса Христа все є істинним словом… Тобто, не тільки істинними всі слова Його є… Заглибтесь і прийміть , що Він є Бог-Словом , що стає “всім у всіх” надмисленною повнотою… Подає Він слова з надмисленного у внутрішнє серце людини, як людина може сприйняти… і такі слова не мають в собі статевих сублімацій, вони очищують і зцілюють. Випалюють “культуру”.
                Ви оригінальні мисленням? Значить, збагнете. Він не приховував: “Хто може збагнути, нехай збагне.”

                А можна?

                1

                А можна… ви не сердіться
                сердиться в вас голова
                я хочу жити
                гратися й жити у серці
                а не виймати із серця слова…

                А правда…
                станете справжніми ви?
                ми будемо разом
                літати у небо
                як фіалки з трави

                А можна – ще небом весняним
                станете ви
                я хочу по небу водити очима
                як фіалка з трави

                2

                Легко як просто
                правда ж: не сердиться
                у вас голова?

                ви
                як і я
                будьте гостем
                і нумо – давайте
                по-справжньому:

                дерево – це дерево
                зірка – це зірка
                дірка – це дірка
                трава – це трава
                і все разом у серці
                і це все нічиє
                а просто
                давно в серці є

                тільки чого ви
                на мене так дивитесь
                ніби хворієте дорослістю?

                1999

              • 0

                0

                Типове крутійство і захист “чести” мундиру ще одного дипломованого бібліїста. Цей бібліїст чомусь забуває, що все, що є в Біблії, сказане як сучасникам подій, так і останнім людям, які житимуть перед Пришестям. Як тільки перестанете звати себе отцями – почнеться здорова реформа УГКЦ. До слова, є такі священики, які не дають себе звати отцями, але їх, як звичайно, дуже мало.

                • 0

                  0

                  “Для того щоб люди тебе називали отцем, ти справді мусиш когось привести до зустрічі з Христом, щоби народитися для вічного життя. Ти мусиш заслужити це право” – тут так і сказано. До чого тут ці звинувачення?

                  • Володимир    08.11.2017 о 17:44

                    0

                    0

                    Підтримую Олега. Типове крутійство:
                    1) Про які “заслуги” йде мова, коли отцями називають усіх поголовно, навіть двадцятирічних? Сам Ісус почав проповідувати в тридцять.
                    2) Якби Ісус звертався лише до книжників і фарисеїв, то ці слова не ввійшли б у Євангеліє. Його слово живе і сьогодні.
                    3) Апостол Павло в своїх посланнях двічі вживає слова “я породив” і понад вісімдесят разів вживає слово “брати’ “.
                    4) Рукопокладають в сан пресвітера (старійшина). Хіба слово пресвітер образливе? Чому від нього відмовились?

              Напиши відгук