Інтернет без піратства: християнське ставлення до авторських прав.

Читай також

  • Шість уроків для сучасних інфлюенсерів від бл. Карло Акутіса
  • Йому 10 років, і він євангелізує у Майнкрафт
  • 4 уроки св. Августина, щоб уберегти нас від надмірного ділення
        • Інтернет без піратства: християнське ставлення до авторських прав.

          Отче, питання, що стосується інформаційної сфери. Як відомо, майже місяць тому було закрито два чи не найбільші інтернет-ресурси українського сегменту інтернету: fs.to та ex.ua. Які мали імідж “піратських”. Тим не менш, чимало молоді користувалися цими сайтами – для збереження, обміну, пошуку та стягування різних файлів. Припинення роботи відбулось на законних підставах. Та все ж, здійнялася хвиля обурень від користувачів.

          Хочемо дізнатись пораду від духівника: як правильно діяти християнину в цій ситуації зокрема та в інформаційній сфері загалом?

          – Це дуже складне питання, тому що тут є кілька складових, існування яких неможливо відкидати. Я хотів би звернути увагу на складові нашої загальної культури. Ми часто посилаємося  на спадок Радянського Союзу. В тому, що в СРСР менталітет був такий: все що криво лежить – треба брати. Це був такий культурний фон, в якому жили люди, батьки сучасної молоді. І очікувати, що він якось в одну мить викоріниться – марно.

          Друга об’єктивна річ – це матеріальний стан багатьох молодих людей. Адже він не завжди є достатнім для того, щоб можна було в повному обсязі користуватися всім, чим хочеться: слухати музику, дивитися фільми і т д.

          Водночас є інша сторона медалі: перша річ – це просто закон.  І ми, як би нам не було важко, яка б та не була спадщина, мусимо вчитися правової культури.  Одна з дуже фундаментальних складових  успіху розвинених країн – це, власне, правова культура. Коли я говорю правова культура, то маю на увазі – пошану до особистого простору. І в тому числі власності іншої особи.

          А коли ми говоримо, припустимо, про музику чи про фільми, то мусимо пам’ятати, що  це також є особиста власність іншої особи чи осіб. Це так як, наприклад, мій телефон. Я цей телефон придбав – він мені належить. І якщо хтось хоче ним користуватися то є два способи: або в мене попросити,  або запропонувати мені  його продати. Якщо я захочу – я його позичу або ж продам. Натомість, просто прийти і взяти , бо він лежить і мене поруч немає – це не є спосіб. Це не є спосіб людський, це не є спосіб  законний. І, що для нас важливо,– це не є спосіб християнський. Тому що культура пошани до іншої особи, пошана до власності іншої особи – це культура, яка в насамперед, виросла на  християнському ґрунті. Це культура, яка народилася в цій європейській цивілізації. Яка, власне,  була християнською.

          Що стосується двох вищезгаданих ресурсів. Правду кажучи, я не дуже добре знаю всіх правових колізій та підстав, тому що не зовсім досконало вивчав це питання. Але мені би хотілося, щоб ми всі разом вчилися користуватися легальними речами. Варто навчитися платити. Інколи це не так дорого коштує. Насправді, ці базові речі зовсім не катастрофічно дорогі, як нам може здаватися на перший погляд.

          Відповів о. Ростислав Пендюк, голова Комісії у справа молоді УГКЦ, служитель храму Преображення ГНІХ у Львові.

           

          Адміністрація сайту “ДивенСвіт” всіляко заохочує розповсюдження легального та ліцензійного контенту та закликає не використовувати піратські матеріали. Нагадуємо вам про 37 легальних сайтів, де можна навчитись чомусь новому.

          Володимир Дітчук

          Фото та матеріали: pexels.com,  pexels.com24tv.ua

           

          Читай також

        • Шість уроків для сучасних інфлюенсерів від бл. Карло Акутіса
        • Йому 10 років, і він євангелізує у Майнкрафт
        • 4 уроки св. Августина, щоб уберегти нас від надмірного ділення
          • Оціни

            [ratemypost]