14. Обряд очищення від прокази 1-9; жертва очищення 10-20; жертва вбогих 21-32; проказа в домах, обряд очищення дому 33-53; заключення 54-57
- І каже Господь Мойсеєві:
- «Ось який буде закон для прокаженого: в день його очищення приведуть його до священика,
- а священик нехай вийде за табір і огляне його, а як побачить, що проказа вигоїлась у прокаженого,
- то звелить узяти для того, хто має очиститись, пару живих і чистих пташок, кедрового дерева, кармазину й іссопу.
- Потім священик звелить зарізати одну пташку над глиняною посудиною з живою водою,
- живу ж пташку візьме й разом із кедровим деревом і кармазином та іссопом умочить усе вкупі з живою пташкою в кров пташки, зарізаної над живою водою,
- і бризне сім раз на того, хто має очиститись від прокази, і об’явить його чистим, а живу пташку випустить на волю в поле.
- Той же, хто очищається, випере своє вбрання, поголить усе волосся на собі, викупається в воді, і буде чистим. І тоді можна буде
йому знову ввійти в табір, але він мусить пробути зовні свого намету сім день. - На сьомий день він знову поголить усе своє волосся, поголить собі голову, бороду й брови, геть усе волосся на собі поголить, випере свою одіж і вимиється в воді, і стане чистий.
- А на восьмий візьме двоє ягнят без вади й одну овечку, однолітку, без вади, та три десятини ефи питльованої муки, змішаної з олією, і лог олії в офіру.
- Все це й того, який очищається, священик, що очищає, поставить перед Господом коло входу в намет зборів,
- і взявши одне ягня як жертву за відшкодування, з логом олії, принесе як коливальну жертву перед Господом.
- Він заріже ягня на тому місці, де ріжуть жертву за гріх і жертву всепалення, на святім місці; бо так жертва за гріх, як і жертва за відшкодування буде священикові: пресвята це річ.
- Потім священик візьме крови з жертви відшкодування та й помаже кінчик правого вуха в того, що має очиститись, і на великий палець правої руки і правої ноги його.
- Далі він візьме лог олії і, наливши собі на ліву долоню,
- вмочить свій правий палець в олію, що на лівій долоні, та й покропить нею сім раз перед Господом.
- З решти олії, що на долоні, покладе на кінчик правого вуха в того, кого очищає, і на великий палець правої руки й ноги його, поверх крови жертви відшкодування.
- Олію ж, що зостанеться на долоні, виллє на голову тому, хто очищається; так священик спокутує за нього перед Господом.
- А потім принесе священик жертву за гріх, щоб спокутувати нечистоту того, хто очищається, а наприкінці він заріже жертву всепалення.
- Принісши ж усепалення й офіру на жертовнику, священик спокутує за нього, і той стане чистий.
- А коли він убогий і нема в нього засобів, то нехай візьме одно ягня на жертву за провину – для коливання й для покути за себе – та десятину питльованої муки, змішаної з олією, на офіру, та лог олії,
- та пару горлиць або пару голубенят, за спромогою, і нехай буде одне на жертву за гріх, а друге на всепалення.
- І нехай принесе їх восьмого дня для свого очищення священикові, до входу в намет зборів перед Господа.
- Священик візьме ягня, що на жертву відшкодування, та лог олії й пожертвує їх, коливаючи ними вперед і назад перед Господом.
- Потім заріже ягня, що на жертву відшкодування, і, взявши з нього крови, накладе її на кінчик правого вуха в того, кого очищає, та на великий палець правої руки й ноги його.
- І зіллє священик собі на ліву долоню олії,
- та й правим пальцем покропить нею сім раз перед Господом.
- З олії ж, що зосталась у нього на долоні, положить на кінчик правого вуха в того, кого очищає, та на великий палець правої руки й ноги його, на місце крови жертви за провину.
- Решту ж олії, що в нього на долоні, виллє священик на голову тому, кого очищає, щоб спокутувати за нього перед Господом.
- А з горлиць або з голубенят, що на них спроможеться той, що має очиститись,
- одне принесе як жертву за гріх, друге ж на всепалення, крім офіри; і відбуде священик покуту за нього перед Господом.
- Це закон для того, хто хворий на проказу та без засобів, коли мусить очищатись.»
- І промовив Господь до Мойсея й Арона:
- «Як увійдете в Ханаан-землю, що оце дав я вам у посілість, і як наведу заразу прокази на якийсь дім у землі, що займете,
- то нехай власник хати прийде до священика й заявить: Щось немов проказа показалось у мене в хаті.
- Тоді священик, поки ще ввійде оглядати заразу, накаже спорожнити хату, щоб не стало нечистим усе, що в хаті, а потім увійде її оглядати.
- І як, оглядаючи її, священик побачить заразу на стінах у хаті, немов зеленаві або рудаві западини, на вигляд глибші від стіни,
- нехай вийде з хати за двері й замкне її на сім день.
- А сьомого дня нехай повернеться й огляне знову, і як побачить, що зараза розкидається по стінах у хаті,
- накаже повиймати каміння, що на ньому зараза, та й викинути його поза місто, на нечисте місце;
- дім же накаже обшкрябати в середині з усіх боків, і вишкрябки висипати геть за містом, на нечисте місце.
- І нехай візьмуть іншого каміння й покладуть замість першого, й іншої глини, щоб потинькувати хату.
- Коли ж, після того як виймуть каміння та обшкрябають і потинькують хату, знову покажеться зараза та й стане розростатися в хаті,
- нехай прийде священик та й огляне; і коли побачить, що зараза поширилась по хаті, то це злоякісна проказа в хаті; хата – нечиста.
- Тоді нехай накаже хату зруйнувати, каміння, дерево й всю глину з неї, та й повиносити за місто, на нечисте місце.
- Хто б увійшов у хату ко-линебудь, як її замкнено, буде нечистий до вечора.
- А хто б у ній спав чи їв, мусить випрати свою одіж.
- Якщо священик повернеться й побачить, що зараза в хаті не розіслалася після того, як хату об-тиньковано, він об’явить її чистою, бо зараза вигоїлась.
- Тоді візьме він на очищення дому дві пташки, кедрового дерева, кармазину й іссопу,
- і заріже одну пташку над череп’яною посудиною з живою водою.
- Потім візьме кедрове дерево, іссоп та кармазин і живу пташку, умочить їх у кров зарізаної пташки й у живу воду та й покропить сім раз хату.
- І очистивши хату пташою кров’ю, свіжою водою, живою птицею, кедровим деревом, іссопом та кармазином,
- випустить живу пташку за місто в поле. Так спокутує за дім, і дім буде чистий.
- Це закон про всякі роди прокази, про парші,
- про заразу на одежі і на хатах,
- про нарости прищі й про білі плями,
- щоб навчити, коли що чисте й коли нечисте. Це закон про проказу.»
“І той стане чистий”
У цьому розділі ми багато читаємо про те, як позбутися різних надокучливих і небезпечних хвороб, як очистити тіло. Та ще важливішою є чистота духовна.
Дбати про здоров’я душі і очищення її від гріха – найперше, чого вчив людство творець. Та він дбав і про наш фізичний стан, щоб не було болю, дискомфорту, щоб не було небезпеки та смертей.
Бог усіляко допомагає людям. І нема для Нього не важливо, ким вони є, які – кожен дорогий і про кожного піклується. Зверніть увагу, як багато зусиль докладав Мойсей, за підтримки Бога, щоб народові, який йому повірив, було комфортно йти до обіцяної землі.
Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.