То все ж таки 7 січня чи 25 грудня?

Читай також

  • Що допомагає виконати волю Божу?
  • Як дитина німого стала голосом Божим
  • Що означає «пожаліти когось» в Божому розуміннні?
        • То все ж таки 7 січня чи 25 грудня?

          У четвер, 17 грудня 2020 р. Люблінська Обнова організувала семінар на тему дати Різдва Христового “7 січня чи 25 грудня?”.

          Ця актуальна тема, котра хвилює серця свідомої української християнської молоді, викликала зацікавлення в ріднім краю та за кордоном. Були присутні не тільки молодь, але й духовні особи, зокрема сестри Перемишля та о. Іван Городицький зі Стрийської єпархії УГКЦ.

          Духівник Товариства українських студентів-католиків  Обнова в Любліні, о. д-р митрат Стефан Батрух, розповів слухачам про відмінності в юліанському та григоріанському календарях, навів історичну та фактографічну довідку, що послужило доповненням до аргументів на підтримку святкування Різдва Христового 25 грудня.

          Не менш цікавою була дискусія, в якій слухачі проявили себе дуже активно.

          Разом із отцем-духівником учасники семінару намагалися знайти дороги до того, щоб впровадити в УГКЦ та в Україні загалом святкування Різдва саме 25 грудня.

          Підсумовуючи семінар-дискусію з о. С. Батрухом випливають такі висновки:

          1. Традиція не має бути перешкодою на шляху розвитку у вірі.
          2. Важливо, традицію не сакралізувати, бо календар є всього лиш інструментом в житті Церкви.
          3. Важливими елементами для введення святкування Різдва 25 грудня є ДІАЛОГ та чітка візія наших церковних провідників.
          4. Необхідно розробити стратегію на декілька років для пояснення вірянам раціональності переходу на григоріанський календар. Показати їм, що це є заради спільного добра.
          5. Діяти продумано та сплановано і тоді не матимемо страху.

          Останнім і найважливішим висновком зустрічі стало декларування того, що на Григоріанський календар ПЕРЕХОДИТИ ПОТРІБНО, щоб святкувати зі світом та показати єдність між християнами (!)

          Історична та фактографічна довідка:

          • Юліанський календар запроваджено в 46 р. до н. е.
          • У 325 р. юліанський календар був офіційно визнаний християнами (східними та західними в єдності) на Першому Нікейському Соборі.
          • Згідно з ним, рік тривав 365 днів та 6 годин, що є на 11 хвилин та 14 секунд більше від астрономічного року.
          • Відповідно, за 127 років використання такого календаря ці хвилини складаються вже на цілий день. Тоді юліанський календар відстає вже на 1 день від астрономічного.
          • Цю проблему було вирішено у 1582 р., коли різниця складала вже 10 днів. Було впроваджено новий, більш точний, ніж юліанський, календар – григоріанський.
          • Щоб зліквідувати різницю в 10 днів, після 4 жовтня 1582 р. одразу настало 15 жовтня.
          • Григоріанський календар вже у 1582 р. прийняли країни, в яких католицьки були в більшості. Такою теж була Річ Посполита, яка охоплювала тоді багато українських земель.
          • Східна церква незважаючи на доцільність застосування григоріанського календаря (з огляду на його відповідність з астрономічним) спротивилась його прийняттю.
          • Країни протягом довгого часу переконювались в доцільності застосування григоріанського календаря. Зокрема Росія прийняла його у 1918 р. В тому ж році його прийняла Українська Народна Республіка. Російська Православна Церква надалі залишається при юліанському календарі.
          • У  ХХ столітті різниця між юліанським та григоріанським календарями складає вже 13 днів, а Різдво святкується 7 січня. У 2101 р. накопичиться ще один день і дата Різдва Христового перейде на 8 січня.
          • Відповідно святкувати Різдво на 13 чи 14 днів пізніше його справжньої дати є анахронізмом.
          • Цю проблему усвідомив вже майже весь світ, а більшість православних Церков давно перейшли на григоріанський календар, святкуючи Різдво у єдності із цілим християнським світом.
          • На даний час Різдво 7 січня святкують тільки Росія, Україна, Сербія, гора Афон та ще кілька країн.

          2 рази на місяць в четвер о 19.00 польського часу ми організовуємо тематичні зустрічі онлайн на різну актуальну тематику.

          2 рази на місяць організовуємо Біблійне Коло онлайн.

          Для стеження за діяльністю ТУСК “Обнова” в Любліні запрошуємо до вподобання наших сторінок у соціальних мережах – Фейсбук та Інстаграм.

          Мар’яна Городицька, заступниця Голови Люблінського ТУСК “Обнова”

          Читай також

        • Що допомагає виконати волю Божу?
        • Як дитина німого стала голосом Божим
        • Що означає «пожаліти когось» в Божому розуміннні?
          • Оціни

            How useful was this post?

            Click on a star to rate it!

            Average rating 0 / 5. Vote count: 0

            No votes so far! Be the first to rate this post.