Яскрава і неординарна блогерка Інстаграму Юля Сливка на зустрічі з ДивенСвітом розповіла про те, чому пише про Бога в мережі, де майже всі пости мають присмак рекламного або маркетингового характеру, яким був перший блог про Бога і сумніви щодо того, чи варто говорити про сакральне – публічно. Найцікавіше з розмови – читайте тут.
Я зареєструвалась в інстаграмі на один дуже нудний Новий рік – і тоді ніяких особливих планів не мала. Мені просто було нудно – і я почала час від часу щось писати. Про те, чим жила і що відчувала. Що довші були мої тексти – то більше читачів до мене приходило.
Однак у мене ніколи не було стратегій ведення інстаграмного блогу, я не намагалась нікого зваблювати чи зачіпити. Я не шукала контенту, не планувала його на тижні наперед. Просто писала те, що мені спадало на думку і, до речі, нічого не змінилось.
“Читайте тексти і почувайтесь, як вдома” – цей вислів, що вже асоціюється із моїм профілем, виник з того моменту, коли у профілі замешкала баба Богдана. І це зовсім не запрошення чи гостинність – я повідомляю, що, читаючи мої тексти, ви читатиме і про свою бабу, хоча може вона і не Богдана.
Все, що є у моєму профілі, – це частина мене, частина мого життя. Мене дуже часто питають, як я можу писати так відверто, іноді навіть із докором. Однак мені так комфортно, якби так не було – то б не писала, я ж собі не ворог.
Писати про початок подружнього життя – не було ідеєю, це було частиною мого життя. Тоді я готувалась до весілля і писала, ненавмисно, мимоволі про те, що переживала.
Діалект, яким написано багато мої блогів, – також частина мого життя. Бо лиш-но я ступаю на подвір’я Красного, одразу переключаюсь на цю мову.
Я не заробляю на своїй аудиторії і не маніпулюю нею, хіба несвідомо. Думаю, що кожен блогер має користуватись своєю аудиторією з благих намірів, а не для заробітку. Я лише хочу, щоби мій блог ставав можливістю для когось зробити щось добре.
Баба Богдана – не лише головний персонаж блогів, але й натхненник. Іноді баба навмисне, наче непомітно, розповідає якісь історії, бо знає, що я можу використати їх для блогу.
Суворе сільське виховання, особливо церковне, послужило тому, що в мене немає можливості засумніватись у тому, що Бога може не бути. До шістнядцяти років мені здавалось, що всі живуть так, як у Красному – ходять до церкви, постять. І коли я приїхала до Львова, дуже різного і мультикультурного, багато різних сумнівів не зуміли мене відвернути від віри.
Перший пост про Бога – це, здається, був пост про піст. У мене немає мети навернути когось до Бога, це було би благородно. Однак я просто пишу про те, що переживаю. Якщо пощу – пишу про піст. Мої пости ненав’язливі, в тому, мабуть, і є їх унікальність.
Для мене піст дуже важливий, особливо аспект фізичний: коли через очищення тіла ти приходиш до очищення духу, думаєш не про їжу, а про молитву.
Я часто думаю, чи доречно у місці, де багато оголених тіл і їжі, говорити про Бога. Однак перестала себе картати після того, як читачка написала мені, що після прочитання блогу їй захотілось повірити більше, ніж після проповідей священика.
Я дуже не люблю, коли мені щось радять – завжди протестую. Тому я пишу так, щоб не нав’язуватись. Я пишу про Бога, але не пишу про релігію. Хоча всі знають, що я пишу релігійні дописи, ніхто не знає, якої я конфесії, бо я вважаю, що для Бога немає конфесій.
Перший пост про Бога – це, здається, був пост про піст. У мене немає мети навернути когось до Бога, це було би благородно. Однак я просто пишу про те, що переживаю. Якщо пощу – пишу про піст. Мої пости ненав’язливі, в тому, мабуть, і є їх унікальність.
Підготувала Тетяна Трачук
Фото із профілю instagram.com/slyva_jalova_lova/
Ну так, звичайно що є, хоча інстаграм є занадто модерніською соціальною мережею, де щоб говорити про Бога треба піддатися всім правилам цієї соцмережі та бути надзвичайно толерантним до всіх інших, часто при цьому ховаючи власні погляди, щоб усім сподобатися… До того ж в інстаграмі є багато такого, що мало б не подобатися християнину. Ну наприклад, що ми бачимо найчастіше в інстаграмі? Дуже смачні наїдки, гарний одяг та предмети розкошу, дорога техніка, краса тіла. Сам інстаграм пропагує ідею комфортного життя,і ця ідея для християнства є неправильною ідеєю.
Заходив на її сторінку, там про Бога взагалі нічого не знайшов, ну хіба фото зі шлюбу в церкві… Навіщо таке писати тоді?
Ви, мабуть, неуважно читали дописи блогерки. Під хештегом #убогопроБога є багато текстів. А стаття наша – з живої розмови, яку ми ініціювали і провели. Тому нам здається, що сенс у живих свідченнях віри є, чи не так?
Ну так, звичайно що є, хоча інстаграм є занадто модерніською соціальною мережею, де щоб говорити про Бога треба піддатися всім правилам цієї соцмережі та бути надзвичайно толерантним до всіх інших, часто при цьому ховаючи власні погляди, щоб усім сподобатися… До того ж в інстаграмі є багато такого, що мало б не подобатися християнину. Ну наприклад, що ми бачимо найчастіше в інстаграмі? Дуже смачні наїдки, гарний одяг та предмети розкошу, дорога техніка, краса тіла. Сам інстаграм пропагує ідею комфортного життя,і ця ідея для християнства є неправильною ідеєю.