Почитання Діви Марії та святих – особлива традиція у Католицькій Церкві, однак вона не має нічого спільного із політеїзмом – поклонінням багатьом богам. Чому? Читайте далі.
Перша причина: ми не молимось до святих так, як до Бога. Якщо хтось так молиться – то грішить.
Християни знають, що між Богом і людьми єдиним посередником був Ісус Христос, який у світ прийшов в тілі. Святі не є посередниками.
Тож у чому полягає “культ” святих. Насправді слово культ не надто доречне, бо із нього можна витягти якийсь натяк на багатобожжя.
Святі, кажучи грубо, не потрібні нам для нашого спасіння.
Ми віримо, що можемо спілкуватися із ними. Смерть не стає на заваді такого спілкування. І ми можемо говорити до них так, як на землі. Про що? А про те, як їм вдалося знайти шлях, щоби стати такими близькими до Бога.
Це насправді фантастичні хлопці і дівчата, яким вдалось бути з Богом ще тут, на землі.
Ми не говоримо: “без вас нам не знайти Бога”, але “підкажіть, як вам вдалося?”
Богородиця була такою близькою до Бога як ніхто. З якою покорою Вона прийняла Божу волю!
І її ми просимо у своїй молитві, щоб допомогла нам прагнути Бога, бути з ним.
Часто бувають також закиди щодо ікон та образів святих:”Робите з того цілування образів цілий культ предмету!”
Але то так не є! До прикладу, якщо чоловік їде у відрядження, то бере зі собою фото своєї дружини та дітей і час від часу цілує їх, коли скучить. Це прояв любові.
Хтось, хто робить собі “божків” із святих, звісно помиляється.
Молитви до святих – це вияв нашого бажання бути зі своїми друзями, просити їхньої поради і підтримки.
Підготувала: Тетяна Трачук
З розмови о.Адама Шустака
За біблієї Христос сказав ,як молитися,оголосивши “Отче наш”.І все!То чи правильно ми робимо,молячись до Ісусового серця,святих,матері Божої Почаївської,Зарваницької і т.д. і т.п.?Це один з найголовніших елементів критики з боку свідків Єгови.Хочеться їх заперечити,але як?
Згідний, що цей аргумент протестантизму дуже важко спростувати. Справді все це дуже схоже на посередництво.
Я досі не можу того прийняти бо був протестантом. Таке відчуття, що люди “вимагали різноманітності” і в угоду їм церква виробила такі догми…
Це не аргумент протестантизму, а аргументи Біблії. Це дуже складна тема, бо сягає буквально в перші століття християнства. В літурґійних Церквах, як слушно висловився один великий чоловік, тобто в так званих православних і так званих католицьких, побутує стійке уявлення, що все, що відбувалося тоді — все святе і правильне, і всі святі та праведники. На додаток до того, є відомості про певні чудеса. Але ми забуваємо, що люди завжди однакові і чудес фальшивих ніколи не бракувало.
Але на практиці це інакше. Культ Богородиці перейняв на себе функції Бога, в тому числі Христа, як Особи Пресвятої Трійці: посередництва, заступництва перед Отцем, спасати, милувати, заступати, прощати гріхи. З того такого укладу ніби складається враження, що Богородиця ніби жінка Богу-Отцеві, а Христос їхній Син. А для української жінки це як бальзам на душу, бо ж жінка — шия, як покрутить так і буде. До св. Антонія Падевського моляться, коли хочуть щось знайти. До інших святих моляться у інших потребах. Таке враження, що на Небесах щось подібне як в урядових колах України. Натомість Бог не в одному місці каже: “…Я славою моєю іншому не поступлюся (Іс.48:11). Якщо так Бог вирішив, я не проти, якщо Богородиця і святі мають такі повноваження, але на підставі чого і де це написано? Святі були і в Старому заповіті, про що сказано у посланні до жидів, але нема жодного їх культу в Біблії.