В якому з Євангелій жінки відіграють найбільшу роль?

Читай також

  • Церква жінок
  • Слово Боже на Неділю Мироносиць і св. Йосифа Ариматейського з Никодимом
  • Заява ВРЦіРО про загрози, які несе в собі Стамбульська конвенція, та недоцільність її ратифікації
        • В якому з Євангелій жінки відіграють найбільшу роль?

          Чи задумувались ви над таким запитанням? Євангеліє, так би мовити, із жінками в ролі дійових осіб – це Євангеліє Луки.

          Найяскравіше, що кидається в очі: композиція Євангелія Луки влаштована так, що жінки є дійовими особами як на самому початку, так і в самому кінці оповіді; в певному сенсі жінки обрамляють його.

          На початку – розповіді про Єлизавету, матір Хрестителя, і Марію, матір Ісуса (унікальні у Луки). В кінці – жінки-мироносиці, які бачать порожні гробниці.

          Однак, якщо придивитися, то і в канві тексту Луки жінки з’являються досить часто: Анна Пророчиця в сцені Стрітення, безіменна жінка з натовпу зі словами: «Блаженне лоно, що носило Тебе …», безліч жінок, які супроводжували Ісуса в його Хресній дорозі, яких він втішає: «Дочки єрусалимські, не плачте наді Мною … ». Це лише деякі приклади.

          Дуже важливо, що роль жінок у Євангелії Луки не обмежується випадковою епізодичною появою. Жінки – учениці і постійні супутниці Ісуса разом із дванадцятьма. Наприклад, відоме місце Лк. 8: 2-3, де йдеться про те, що Христос проповідував в Галилеї у супроводі дванадцятьох і деяких жінок. Згадка жіночої групи поряд з найближчим колом учнів говорить про їх важливе становище. Там же перераховані імена декількох: Марія Магдалина, Йоанна, дружина урядника Іродового, Сусанна.

          Коли Лука говорить про безліч людей, які ходили за Ісусом, очевидно, що серед них були і жінки-учениці. Вони були свідками смерті Вчителя на Хресті: «…а жінки, що були прийшли слідом за ним з Галилеї, дивилися на це.» (Лк. 23:49).

          Якщо уважно прочитати текст Луки після Воскресіння Христа, стане зрозуміло, що жінки там не тільки «мироносиці», вони не лише здійснили похід до Гробу з ароматними оліями, а й присутні пізніше, при з’яві Воскреслого.

          Прочитаємо наступні вірші:

          Його нема тут: він воскрес. Пригадайте собі, як промовляв до вас, коли ще був у Галилеї, кажучи: Син Чоловічий має бути виданий грішникам у руки, має бути розіп’ятий і третього дня воскреснути.І вони пригадали собі його слова; а, повернувшися від гробниці, оповіли все те одинадцятьом та всім іншим.” (24: 6-9).

          Деякі з наших жінок, щоправда, нас здивували: вони пішли були ранесенько до гробниці, та, не знайшовши його тіла, повернулись і нам оповіли, що вони бачили ангелів, які їм з’явились і сказали, що він живий. (24:22).

          Чомусь часто ігнорується наявність кого-небудь, крім дванадцяти. Проте, читаючи Євангеліє Луки, ми бачимо, що там були «інші з ними», а серед них і жінки. Більш ніж ймовірно, вони, як і 12, бачили руки і ноги Господа з ранами і були свідками вознесіння.

          Отже, згадуючи про  жінок мироносиць, не варто зводити їх роль лише до тієї функції. Насамперед, ці жінки – учениці Ісуса, які чули Його пророцтво про Страсті і Воскресіння, які, мабуть, бачили Його воскреслим, разом з апостолами отримали завдання проповідувати Його  Слово і стали свідками Його Вознесіння.

          Адаптація Тетяни Трачук

           

          Читай також

        • Церква жінок
        • Слово Боже на Неділю Мироносиць і св. Йосифа Ариматейського з Никодимом
        • Заява ВРЦіРО про загрози, які несе в собі Стамбульська конвенція, та недоцільність її ратифікації
          • Оціни

            [ratemypost]

               

              Про автора

              Учасник команди ДивенСвіт:)