Питання визнання на законодавчому рівні одностатевих партнерств знову на днях підняла народна депутатка Інна Совсун. Вона подала у Верховну Раду законопроєкт про цивільні партнерства, який дозволить реєструвати одностатеві стосунки. Більше того, народна обраниця стверджує, що визнання цивільних партнерств є лише першим кроком до визнання одностатевих шлюбів, як це має місце у світовій практиці. Зазначено, що цивільним партнерством можуть скористатися військові та цивільні, одностатеві та різностатеві пари. Депутатка розповіла, що працювала над проєктом протягом 9 місяців спільно з представниками ЛГБТ-спільноти. За словами Совсун, у разі ухвалення, закон допоможе одностатевим парам визначити взаємні права та обов’язки, питання володіння майном, спадку, соціального захисту, прав у разі смерті чи зникнення партнера чи партнерки.
Не маргіналізувати чи переслідувати, але й не утверджувати
― Cпроби узаконити одностатеві шлюби представники лівоорієнтованих політичних течій роблять не вперше. На жаль, із початком повномасштабної війни вони ще й почали спекулювати на цій темі, видаючи це за турботу про наших військових. Насправді, їхні наміри аж ніяк не залежать від обставин в країні. Вони просуватимуть ці ідеї й надалі, ― пояснив Юрій Підлісний ― доктор філософії, керівник програми «Етика-Політика-Економіка» Українського католицького університету. ― Тому завданням держави та й загалом усіх інституцій ― суспільних, церковних ― стати на захист і підтримати природні сім’ї, інакше суспільство не житиме.
Виходячи за межі релігійних трактувань поняття сім’ї, Юрій Підлісний радить заглибитися в політичний вимір цього питання.
― До прикладу, Аристотель чітко говорив, що саме з сім’ї починається суспільство, а отже від сім’ї залежить, яким воно буде. І цим варто керуватися. А те, що вподобання деяких людей зводяться до нетрадиційних фізіологічно-сексуальних, то це виключно їхні приватні вподобання і ні суспільство, ні держава не повинні їх популяризувати. Очевидно, їх не треба маргіналізувати чи переслідувати, але й законодавчо утверджувати їхню поведінку суспільство не має права, бо це суперечить природі сім’ї та суспільства і усталеним принципам і постулатам, ― підкреслив науковець.
Типова маніпулятивна технологія
Про те, що відбувається пропаганда і підміна поняття здорової сім’ї, свідчить те, що ідеалізують гомосексуальні стосунки і спотворюють традиційну сім’ю.
― Якщо хочете щось знищити, то представте це в негативному світлі, а свою альтернативу ― в позитивному. Це типова маніпулятивна технологія. Тому так багато чуємо про традиційну сім’ю через призму проблем, зокрема дуже часто говорять, що це ― осередок насильства і різних проблем. Хоча насправді в людських стосунках є різні моменти. І одностатеві стосунки не вирізняються позитивністю. Та, якщо традиційні сім’ї сприяють розвиткові суспільства, то гомосексуальні ― паразитують на ньому, ― додав Юрій Підлісний.
Сурогатне материнство = жінка-інкубатор+ дитина-товар
Особливо небезпечним у цій ситуації є явище сурогатного материнства, щоб забезпечити дитиною гомосексуальних чоловіків.
― Це ― цинічна маніпуляція. Адже якщо вони обрали стосунки, які завідомо є бездітними, то чому хочуть паразитувати на природних гетеросексуальних стосунках, щоб мати дітей? Хіба діти ― товар? Про це чомусь замовчують. Не говорять і про те, що жінка зводиться до ролі інкубатора, а дитину трактують, як товар, який можна придбати. Пригадайте, як жорстко і цинічно це виглядало, коли розпочався карантин і запровадили повний локдаун. Тоді в Україні з’явилися «незатребувані» діти, яких жінки виносили і народили, але їх ніхто не забрав. Чи розуміє суспільство, що це, як товар, який залежався на полицях. Його потім утилізують чи «скидають» за зниженими цінами. Так відбувається інструменталізація людини в найяскравішому прояві, ― наголосив мій співрозмовник.
Гетеросексуальні сім’ї, які народжують дітей, на переконання Юрія Підлісного, передовсім приносять користь для економіки і для держави.
― Аристотель говорив про сім’ю також і як про економічну спільноту. Адже з точки зору економіки, народжують споживачів економічних благ, створюють валовий внутрішній продукт, сплачують податки… І що більше народжується таких економічних суб’єктів ― зверніть увагу, це нерелігійні терміни,― то потенційно кращою буде економічна ситуація.
Наслідки, про які не говорять
Такі маніпуляції мають серйозні наслідки, за які ніхто не хоче брати на себе відповідальність.
― Підтвердженням цього є те, що не надто охоче і відкрито обговорюють у суспільстві питання допомоги гомосексуалістам у поверненні до гетеросексуальності. До цього мають бути залучені відповідні фахівці, це потребує багато часу і зусиль. Рішення цих питань потрібно нині обговорювати і шукати можливості допомагати таким людям. А Церква повинна діяти перш за все превентивно, турбуватися про реалізацію Божого задуму, який створив людину чоловіком і жінкою, щоб від їхнього союзу продовжувався людський рід. Це ― логіка людського життя і по-іншому не буває.. Ми можемо придумати різні моделі стосунків, які не є такими, як Бог їх забажав, але наслідки проявляться дуже швидко. І відповідальні за них будуть не лише ті, хто пропагував викривлене сприйняття сім’ї, а й ті, хто давав на це мовчазну згоду.
Спілкувалася Наталія ПАВЛИШИН