Яка різниця? Бог ― один… Приклад Пратулинських мучеників

Читай також

  • Чи можна з позиції Церкви вважати тих, хто загинув за Україну, новомучениками?
  • Школа міжконфесійного діалогу «Зцілення ран війни: спільне завдання українських Церков»
  • У пошуках крихти надії
        • Яка різниця? Бог ― один… Приклад Пратулинських мучеників

          Яка різниця? Бог ― один…

          Фраза, яку доводиться часто чути. Чому не так все однозначно і просто?

          Сьогодні творимо пам’ять Пратулинських мучеників УГКЦ. Трохи історії.

          Село Пратулин розташоване неподалік міста Холм у Польщі, яке колись належало до Холмської греко-католицької єпархії. Жителі цього села були свідомими греко-католиками і не хотіли переходити на російське православіє, яке уряд Росії, зайнявши Підляшшя, насильно запроваджував. У січні 1874 року понад 500 вірних греко-католиків села Пратулин зібралися біля своєї церкви з метою не впустити православного священика до храму. Тоді царський урядовець дав наказ стріляти у відважних пратулинцях. Серед них було 13 чоловіків, які загинули. Також унаслідок розстрілу поранили майже 180 осіб. На Сибір вивезли ― понад 580.

          6 жовтня 1996 року Папа Іван Павло II під час перебування в Польщі проголосив мучеників із Пратулина блаженними.

          Це не байка, а реальна історія про реальних людей, перед яким було право вибору, або-або… Але вибрали шлях Христа.

          Бог ― один… Не так все просто… Віра не одяг― змінювати неможливо, якщо це віра, а не імітація.

          Якщо «християнство» обмежується примітивними вітальними іконками в певні свята Літургійного року то ― без різниці…

          Якщо твоя «віра» тільки щось «посвятити» то без різниці…

          Сила Церкви у її вірних, які живуть вірою. Для них Церква ― Мама, яка народила і формує християнина через таїнства, в яких присутній Христос.

          Приклад Пратулинських мучеників ― це про любов до Церкви, до Української Греко-Католицької Церкви. Дуже близький для нас.

          Це про готовність брати відповідальність за Церкву. Свою Українську Греко-Католицьку Церкву.

          Це про вірність до кінця, до смерті своїй Греко-Католицькій Церкві…

          Отець Василь ЖДАН

          Читай також

        • Чи можна з позиції Церкви вважати тих, хто загинув за Україну, новомучениками?
        • Школа міжконфесійного діалогу «Зцілення ран війни: спільне завдання українських Церков»
        • У пошуках крихти надії
          • Оціни

            How useful was this post?

            Click on a star to rate it!

            Average rating 0 / 5. Vote count: 0

            No votes so far! Be the first to rate this post.