Перше Послання Апостола Павла до Корінтян 10, 12-22.
12. Браття, кому здається, що він стоїть, нехай уважає, щоб не впав. 13. Вас не постигла ще спокуса понад людську силу. Бог вірний: він не допустить, щоб вас спокушувано над вашу силу, але разом із спокусою дасть вам змогу її перенести.
14. Тому, мої улюблені, втікайте від ідолопоклонства.
15. Я вам говорю як розумним: судіте самі, що кажу. 16. Чаша благословення, що ми благословляємо, хіба не є причастям крови Христа? Хліб, що ламаємо, не є причастям тіла Христа? 17. Тому що один хліб, ми многі – одне тіло, бо всі беремо участь у одному хлібі. 18. Гляньте на Ізраїля по тілу: хіба ті, що їдять жертви, не спільники з жертовником? 19. Що хочу цим сказати? Невже ідоложертовне є чимось? Або ідол є чимось? 20. Ні. Але те, що погани, коли що жертвують, то жертвують бісам, не Богові; я ж не хочу, щоб ви були спільниками бісів. 21. Не можете пити чаші Господньої і чаші бісівської; не можете бути учасниками столу Господнього і столу бісівського. 22. Чи нам призводити Господа до гніву? Чи ми міцніші від нього?
Послання Апостола Павла до Галатів 4, 22-31.
22. Браття, Авраам мав двох синів: одного від рабині, другого ж від вільної. 23. Та той, що від рабині, народився за тілом, той же що від вільної – за обітницею. 24. Це має інше значення: ті дві жінки – два завіти; один з гори Синаю, що рабів родить, це – Агар. 25. Гора ж Синай в Арабії і відповідає теперішньому Єрусалимові, що в рабстві зо своїми дітьми. 26. Але вишній Єрусалим – вільний, він мати всім нам. 27. Написано бо:
Веселися, неплідна, що не родиш!
Возкликни, рада та весела, ти, що мук породіллі не знала,
бо у покинутої дітей більш, ніж у тієї, що має чоловіка.
28. Ви ж, брати, як Ісаак, діти обітниці. 29. Та як тоді той що родився за тілом, гонив того, що родився за духом, так і тепер. 30. Та що каже Писання? Прожени рабиню та її сина, бо син рабині не унаслідить з сином вільної. 31. Отак, брати, ми сини не рабині, але вільної.
Євангеліє від Матея 16, 20-24.
20. В той час Ісус наказав учням, щоб вони нікому не казали, що він Христос.
21. 3 того часу Ісус почав виявляти своїм учням, що йому треба йти в Єрусалим і там багато страждати від старших, первосвящеників та книжників, і бути вбитим, і на третій день воскреснути.
22. Тоді Петро, взявши його набік, став йому докоряти:
– Пожалій себе, Господи! Нехай це не станеться з тобою!
23. Він обернувся і сказав Петрові:
– Геть від мене, сатано! Ти мені спокуса, бо думаєш не про Боже, а про людське.
24. Тоді Ісус сказав до своїх учнів:Коли хто хоче йти за мною, нехай зречеться себе самого, візьме хрест свій і йде за мною.
Євангеліє від Луки 8, 16-21.
Сказав Господь:
16. Ніхто не засвічує світила, щоб його вкрити посудиною або поставити під ліжко, а, навпаки, його ставлять на свічнику, щоб ті, що входять, бачили світло.
17. Нічого бо нема схованого, що не стало б явним, нічого тайного, що не стало б знаним і не вийшло на яв.
18. Вважайте, отже, як слухаєте: бо хто має, тому дасться: а хто не має, візьмуть і те, що йому здається, ніби має.
19. Мати його і брати прийшли до нього, та через народ не могли до нього доступитись. 20. Йому сказали:
– Мати твоя і брати стоять надворі, хочуть побачитись з тобою.
21. Він у відповідь сказав їм:
– Мати моя і брати мої – це ті, що слухають слово Боже й виконують його.
1 Корінтян 10, 21: “Не можете пити чаші Господньої і чаші бісівської”.
Бути трошки грішним. Бути в певні дні чи години праведним. Коли страшно чи складно годинами молитися, коли все добре – забувати про існування Бога.
Насправді, із таким сприйняттям стосунків із Господом не досягнемо нічого. Бо ми або на Його стороні, або супроти Нього. Адже кожен наш гріх – це дорога від Бога.
Тому так важливо чітко розуміти, що дійсно є для нас цінним і чому готові віддавати своє життя – гріхові чи любові.