До Римлян послання святого апостола Павла читáння.
Рим. 109 зач.; 12, 4-5; 15-21.
4. Браття, як в одному тілі маємо багато членів і всі члени не виконують ту саму роботу, 5. отак і ми численні – одне в Христі тіло, кожен – один одному член.
15. Радуйтеся з тими, що радуються; плачте з тими, що плачуть. 16. Між собою будьте однієї думки, про високе не мудруйте, але до скромного нахиляйтеся; не будьте мудрі самі перед собою. 17. Нікому злом за зло не віддавайте; дбайте перед усіма людьми про добро. 18. Коли можливо, оскільки це від вас залежить, будьте з усіма людьми в мирі. 19. Самих себе не відомщайте, любі, але дайте місце гніву Божому, написано бо: мені належить помста, я відплачу, каже Господь. 20. Але коли твій ворог голодує, нагодуй його; і коли має спрагу, напій його, бо, роблячи це, ти нагромаджуєш йому на голову розпалене вугілля. 21. Не дозволь, щоб зло тебе перемогло, але перемагай зло добром.
Алилуя (г. 5): Хваліте Господа, всі ангели його, хваліте його, всі сили його (Пс. 148,2).
Стих: Бо він сказав і сталося, він повелів і створилося (Пс. 148,5).
Від Матея святого Євангелія читáння.
Мт. 45 зач. 12, 9-13.
9. Одного разу увійшов Ісус у юдейську синагогу. 10. А був там чоловік з сухою рукою. І вони, щоб обвинуватити його, спитали, кажучи:
– Чи можна зціляти в суботу?
11. Він сказав до них:
– Чи є який між вами, що, маючи одну вівцю, не візьме її і не витягне, коли вона впаде в суботу в яму? 12. А скільки ж чоловік над вівцю вартніший! Тим то і в суботу можна добро чинити.
13. Тоді сказав до чоловіка:
– Простягни твою руку!
Простягнув той, і вона стала здорова, як і друга.
Римлян 12:21: “Не дозволь, щоб зло тебе перемогло, але перемагай зло добром.”
Ненависть і злоба – те, що найчастіше відчуваємо до нашого ворога від початку повномасштабної війни. І це – цілком зрозуміло. Та ми можемо руйнувати себе тією злобою, а можемо скерувати ці емоції в конструктивне русло, до прикладу, допомагаючи тим, то нині переживає надзвичайно складні часи чи тим, хто жертовно став на боротьбу з нападниками.
Зважте, такий самий метод доречний і в боротьбі з гріхом. Ми можемо зі злобою та ненавистю сприймати людину, яка грішить, помножуючи тим самим зло, а можемо створити умови, які допоможуть тому, хто опинився в путах гріха зрозуміти свою кволість і знайти шлях для оздоровлення.