7. АРОН ПРОРОКОМ 1-7; ЧУДЕСНА ПАЛИЦЯ 8-13; ПЕРША КАРА: КРОВ 14-25; ДРУГА КАРА: ЖАБИ 26-29
- Сказав Господь до Мойсея: “Гляди ж, я настановив тебе як бога фараонові; а Арон, твій брат, буде тобі пророком.
- Ти говоритимеш йому все, що я тобі заповідаю, а Арон, брат твій, промовлятиме до фараона, щоб відпустив синів Ізраїля з землі своєї.
- Я ж зроблю запеклим серце фараонове і намножу знаки мої і дива мої в землі Єгипетській.
- Та фараон вас не послухає. Але я наложу руку мою на Єгипет і виведу полки мої, люд мій, синів Ізраїля, з землі Єгипетської великими карами.
- І взнають єгиптяни, що Я Господь, як простягну мою руку проти Єгипту і виведу синів Ізраїля з-поміж них.”
- Зробили Мойсей та Арон як Господь велів їм, так то й вчинили.
- Було ж Мойсеєві вісімдесят років, а Аронові вісімдесят три, як промовляли до фараона.
- Господь заговорив до Мойсея й Арона, кажучи:
- “Якщо фараон вам скаже: Дайте якийсь про себе чудесний знак, тоді ти промов до Арона: Візьми твою палицю та й кинь перед фараоном, нехай стане гадюкою.”
- Прийшли Мойсей та Арон до фараона й вчинили так, як сказав Господь. Кинув Арон свій костур перед фараоном і перед його слугами, і став він гадюкою.
- Та фараон теж скликав мудреців і чарівників, і вони, чаклуни єгипетські, зробили те саме своїми чарами.
- Кожен кинув свою палицю, і палиці стали гадюками; та палиця Аронова пожерла їхні палиці.
- Але серце фараонове затвердло, і він не послухав їх, як і передсказав був Господь.
- Сказав Господь Мойсеєві: “Закам’яніло серце фараона; не схотів відпустити народу.
- Іди до фараона завтра вранці, і саме як виходитиме на води, виступиш йому назустріч на березі річки, з палицею, що сталась гадюкою, в руці твоїй.
- І промов до нього: Господь, Бог євреїв, послав мене до тебе сказати: Відпусти народ мій, щоб мені послужив у пустині; та ось ти не послухався й досі.
- Тому каже Господь: Ось, із чого пізнаєш, що я Господь: ось вдарю палицею, що в мене в руці, по воді в річці, і вона візьметься кров’ю.
- І риба, що в річці, вигине, і засмердиться ріка, і єгиптяни гидуватимуть пити воду з річки.”
- І сказав Господь Мойсеєві: “Скажи Аронові: Візьми палицю твою і простягни руку твою на єгипетські води: на їхні ріки, на їхні рови, на їхні стави, на всі їхні водоймища, щоб узялися кров’ю; і буде кров по всій землі Єгипетській, навіть у дерев’яних та кам’яних посудинах.”
- Вчинили Мойсей та Арон так, як велів їм Господь; і підняв він палицю і вдарив по воді в річці перед фараоном і перед його слугами; і перемінилась уся вода в річці в кров.
- Риба в річці вигинула, і засмерділася ріка, і не могли єгиптяни пити води з річки; кров була по всій землі Єгипетській.
- Але і чаклуни єгипетські теж зробили таке своїми чарами; і серце фараонове затвердло, і не послухав їх, як і передсказав був Господь.
- Повернувся фараон, увійшов до палати, і було йому й це байдуже.
- Всі єгиптяни стали копати понад рікою, шукаючи води до пиття, бо не могли пити води з річки.
- Минуло сім днів, як ударив Господь по річці.
- Господь сказав Мойсеєві: “Піди до фараона та промов до нього: Так каже Господь: Відпусти народ мій, щоб послужив мені.
- Коли ж затнешся не відпустити, ось я поб’ю ввесь край твій жабами.
- І закишить річка жабами, і повилазять вони і поналазять у палати твої, і в спальню твою, і на ліжко твоє, і в будинки слуг твоїх, і цілого твого народу, і в печі твої, і в діжі твої.
- Навіть на тебе самого і на людей твоїх і на слуг твоїх лізтимуть жаби.”
Ніхто більше у Святому Письмі не носить імені Мойсей. Навіть ім’я Ісус зустрічаємо, а Мойсей – один.
Це вкотре говорить про те, що Мойсей – особлива людина. Етимологія цього імені – єгипетська, з єгипетської – син.
Біблійний текст наголошує на тому, що Мойсей – єврей, який живе у дворі єгипетського фараона.
Після історії з убивством, Мойсей втікає до своїх родичів, де одружується і живе спокійним життям.
Духовне переродження Мойсея – зустріч з Богом, коли чоловік закриває своє обличчя, за єврейською традицією, щоб не бачити Бога і не померти.
Мойсей отримує завдання від Бога і пробує відійти від місії, кажучи: хто я такий?
В цій розмові Мойсей запитує Бога про те, яким є Його ім’я. Це не єдиний випадок, описаний у Біблії.
Людина хоче знати ім’я Боже. Але що є означає знати? Якщо людина би знала ім’я – могла б його окреслити і зрозуміти. Однак Бога людина не здатна ані зрозуміти, ані осягнути, ані пояснити…