4. КАМ’ЯНІ ПАМ’ЯТНИКИ НА СПОМИН ПЕРЕХОДУ 1-10; ЗАКІНЧЕННЯ ПЕРЕПРАВИ 11-19; ЗНАЧЕННЯ ПАМ’ЯТНИКА 20-24
- І коли ввесь народ закінчив переправу через Йордан, сказав Господь Ісусові:
- “Виберіть собі з народу дванадцять чоловік, по чоловікові з кожного коліна,
- і повеліть їм: Візьміть собі звідсіль, з-посеред Йордану, з того місця, де стояли ноги священиків, дванадцять каменів, та й понесіть їх із собою й покладіть на тому місці, де заночуєте цієї ночі.”
- Тоді Ісус покликав дванадцять чоловік, яких призначив із синів Ізраїля, по чоловікові з кожного коліна,
- і сказав їм: “Ідіть перед ковчег Господа, Бога вашого, на середину Йордану, та винесіть кожен з вас по каменю на плечах, по числу колін синів Ізраїля,
- щоб то було між вами знак; як питатимуть вас колись ваші сини: що воно, мовляв, значить, оте каміння? –
- ви їм відповісте: Бо вода йорданська розділилась перед кивотом завіту; як він переходив через Йордан, вода йорданська розділилась, і це каміння має бути для синів Ізраїля на вічну пам’ять.”
- І як велів Ісус, так і вчинили сини Ізраїля; взяли дванадцять каменів з-посеред Йордану, як Господь заповів був Ісусові, по числу колін синів Ізраїля, і винесли їх із собою на місце, де заночували, і там їх поскладали.
- Потім Ісус поставив Дванадцять каменів також серед Йордану, на тому місці, де стояли йоги священиків, що несли кивот завіту; і зостались вони там посьогодні.
- Священики ж, що несли ковчег, стояли серед Йордану, аж поки не виконано все те, що наказав був Господь Ісусові промовити до людей, і згідно з усім, що Мойсей доручив був Ісусові. А народ переходив, поспішаючи.
- Після того як увесь народ скінчив переправу, перейшов і кивот Господній, і священики поперед народу.
- Рувимляни, гадії й півколіна Манассії перейшли збройно на чолі синів Ізраїля, як наказав був їм Мойсей.
- До сорока тисяч збройного люду двигнулося перед Господом на війну в степи єрихонські.
- Того дня звеличив Господь Ісуса в очах усього Ізраїля, й вони поважали його так, як поважали Мойсея, поки було віку його.
- Господь сказав Ісусові:
- “Вели священикам, що несуть кивот свідоцтва, щоб вийшли з Йордану.”
- І повелів Ісус священикам: “Вийдіть з Йордану!”
- І як священики, що несли кивот Господнього завіту, вийшли з-посеред Йордану, і ноги їх торкнулися суші, повернулась йорданська вода до русла свого й розіллялась, як і перше скрізь понад берегами.
- Народ вийшов з Йордану десятого дня першого місяця й отаборився в Гілгалі, по східнім боці Єрихону.
- Тих же дванадцять каменів, що взяли були з Йордану, поставив Ісус у Гілгалі,
- і сказав до синів Ізраїля: “Якщо ваші сини питатимуть колись батьків своїх: Що то за каміння? –
- то ви поясните синам вашим: Ізраїль перейшов по-сухому Йордан цей.
- Бо Господь, Бог ваш, висушив йорданську воду перед вами, аж поки ви не перейшли, так само як зробив був Господь, Бог ваш, із Червоним морем, що висушив був перед нами, аж поки не перейшли ми;
- щоб усі народи на землі знали руку Господню, що вона могутня, й щоб ви боялись Господа, Бога вашого, завжди.”
Господь обіцяє і дотримує своєї обіцянки вибраному народові. Спочатку Мойсея, а потім Ісуса Навина Бог веде до обраної землі, щоб той, чинячи за законом, досягнув того, що заповідав Господь.
Бог обіцяє Ісусові підтримку, але говорить, що фундаментальною вимогою для цього є дотримуватись закону, розважати над ним день і ніч.
Саме дотримання заповідей, вибір добра, а не зла є запорукою щастя кожного з нас.