Це варто знати про сновидіння і пристрасті

Читай також

  • «Усмішка української молоді є надією вашого народу», – брати Taize Блаженнішому Святославу
  • Презентація книги сестри Антонії Шелепило «Плани на завтра. Старий Завіт: Нові лінзи для Божого Слова»
  • Знову з’явилася можливість пройти курс «Документи Католицької Церкви про шлюб та сім’ю»
        • Це варто знати про сновидіння і пристрасті

          Багато запитань, які люди ставлять під час бесід зі священиком, стосуються сновидінь. Церква не займається тлумаченням кожного сну і видіння голови на ложі (пор. Дан 2,28), але й не може заперечити їхнього існування. Про сновидіння є багато згадок у Святому Письмі. Над ними роздумували на основі власного досвіду видатні святі. І їхні висновки дозволяють поглянути на це явище під різними кутами.

          Своє слово про сновидіння сказав і Євагрій Понтійський – єгипетський пустельник IV століття. Хоч його не визнано святим, Отцем Церкви, ба навіть певні фрагменти його вчення засуджено, значна частина його творчого спадку знайшла прийняття в Церкві і відгомін у сучасній психології.

          Хай не оперував Євагрій термінологією, до якої ми звикли на психологічних сайтах, але проник значно далі, ніж більшість із них, у розумінні людської душі. Використавши образ із творів Платона, він порівнював душу з колісницею, в яку запряжено двох коней.

          Перший з них – це бажальна сила душі, покликана усі бажання людини спрямовувати до Бога, однак, уражена гріхом, вона стремить до насолод, збагачення, влади та інших марнот. Другий  – запальна сила, покликана давати відсіч злу, проте часто хибно спрямовується на ближніх. Візник, який повинен керувати цими кіньми – мисленна сила (ум). Якщо людина живе з Богом, колісниця її душі рухається гармонійно. Якщо ж ні, то пристрасті рвуть її в усі боки, і вона хворіє.

          Тож у рамках цього вчення Євагрій подає сновидіння як певний індикатор пристрастей. Образи, які бачимо уві сні можуть вказувати на те, до чого у нас найбільше прив’язання, що нас найбільше поневолює. Каже пустельник:

          «Якщо демони атакують бажальну частину душі й показують у сонному мареві… жіночі танці та всілякі інші речі, що викликають насолоду, а ми їх радо вітаємо, то в цій частині нашої душі ми вже хворі, і пристрасть в нас переважає».

          «Коли ж вони підбурюють запальну частину душі та примусивши нас мандрувати стрімкими дорогами, насилають на нас озброєних мужів, а також отруйних та хижих звірів, а вони нас вельми лякають, і ми тікаємо від звірів та мужів, що нас переслідують, тоді особливо уважаймо на свою запальну частину душі, взиваймо до Христа», – продовжує Євагрій.

          Натомість здоровою вважає душу, яка уві сні не бачить ніяких образів. Себто такою, яка непідвладна пристрастям, вільна, в осягненні чого нам може допомогти лише постійний зв’язок з Ісусом Христом. 

          Василь КАЛИТА для ДивенСвіту

           

          Читай також

        • «Усмішка української молоді є надією вашого народу», – брати Taize Блаженнішому Святославу
        • Презентація книги сестри Антонії Шелепило «Плани на завтра. Старий Завіт: Нові лінзи для Божого Слова»
        • Знову з’явилася можливість пройти курс «Документи Католицької Церкви про шлюб та сім’ю»
          • Оціни

            [ratemypost]

               

              Про автора

              Журналіст "ДивенСвіт"