Мені вже давно відомо те, що написано у Вторзаконні 18:15:
«Пророка з-поміж вас, з твоїх братів, такого, як я, Господь, Бог твій, настановить тобі; його маєте слухатися».
Те ж пророцтво цитоване в Дії 3:22:
«Мойсей сказав: Господь, Бог наш, піднесе вам Пророка, як мене, з-посеред братів ваших. Ви слухатиметесь його в усьому, що вам скаже».
Я вірю, що ці вірші прямо вказують нашого Месію. Є багато прикладів подібності між Мойсеєм та Ісусом. Декілька схожостей, із якими ви, можливо, знайомі: як із народженням Мойсея, і при народженні Ісуса правителі наказували вбивати єврейських немовлят. По-друге, і Мойсей, і Ісус перебували в Єгипті в дитячому віці.
Однак нещодавно я виявив ще одну подібність між Мойсеєм та Ісусом, яка справді дивовижна.
Перше чудо Мойсея, яке продемонструвало силу Бога фараону, було пов’язане з перетворенням води на кров.
Вихід 7:17:
«Тому каже Господь: Ось, із чого пізнаєш, що я Господь: ось вдарю палицею, що в мене в руці, по воді в річці, і вона візьметься кров’ю».
Так само першим дивом Ісуса було перетворення води на вино.
Йоана 2:7-9:
«Сказав їм Ісус: «Наповніть посудини водою.» Вони й виповнили їх по вінця. А він їм далі каже: «Зачерпніть тепер та й несіть до старости весільного.» Тож понесли. Коли ж покуштував староста воду, що на вино обернулась, – а не знав же, звідки воно взялося: слуги лише знали, котрі води зачерпнули були, – то закликав староста молодого».
Хоча ці чудеса можуть здатися схожими, однак не пов’язаними, та якщо ми трохи глибше вникнемо у зв’язок між ними, то побачимо, що вони дуже схожі та дуже пов’язані. По-перше, ми відзначаємо, що обидва дива пов’язані з перетворенням води на щось темно-червоне. У Книзі Вихід це ― кров. В Євангелії від Йоана це ― вино. Так, все ще схоже, але ще не пов’язане. Однак, якщо ми подивимося на святкування Ісуса святкуванням Пасхи та Виходу з Єгипту, ми виявимо, що під час їжі Ісус піднімає келих вина і вимовляє наступні слова Матея 26:28:
«Потім узяв чашу, воздав хвалу і подав їм, кажучи: “Пийте з неї всі, бо це кров моя (Нового) Завіту, яка за багатьох проливається на відпущення гріхів».
Саме під час Великоднього Седера Ісус взяв чашу з вином і перетворив її (символічно) на кров.
Отже, бачимо, як Мойсей перетворює воду на кров. Потім ― як Ісус перетворює воду на вино. Після цього, як Ісус перетворює вино на кров. І якщо цього недостатньо, щоб побачити пророчі зв’язки, так само під час Великодня, коли Ісуса розпинають, в Його бік встромляють спис, і з рани ллється кров та вода. Пророчий зв’язок між водою та кров’ю, що поєднує перше переживання Великодня, очевидний. Мойсей, щоб звільнити Ізраїль від єгипетського рабства, сказав: Відпусти Мій народ. Ісус на Своєму останньому Великодню сказав: «Отче, відпусти їм, не знають бо, що роблять» (Луки 23:34). Це справді звільнило нас від рабства гріха.
Це ще одна з багатьох подібностей між Мойсеєм та Ісусом, які демонструють, що Він ― обіцяний пророк, про якого нам сказано у Вторзаконні, що Він прийде і буде подібний до Мойсея.