Читання Біблії на Різдвяний піст – 16/11 – Од 12:1-6

Інші дописи автора

        Читання Біблії на Різдвяний піст – 16/11 – Од 12:1-6

        В рамках плану читання Біблії на Різдвяний піст

        Як цим користуватись?
        Пропонуємо Тобі наступний план біблійного розважання в стилі lectio divina:

        1) Помолись Богові у намірі доброго розважання над уривком: “Царю Небесний…”, “Засвіти в серцях наших…”
        Засвіти в серцях наших, чоловіколюбче Владико, нетлінне світло Твого богопізнання і відкрий очі нашого ума, щоб ми розуміли Твої євангельські проповідування. Вклади в нас і страх блаженних Твоїх заповідей, щоб ми, перемігши всі тілесні похоті, провадили духовне життя, думаючи і діючи все, що угодне Тобі, бо Ти є просвічення душ і тіл наших, Христе Боже, і Тобі славу віддаємо з безначальним Твоїм Отцем, і пресвятим і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки вічні. Амінь.

        2) Прочитай даний уривок зі Святого Письма один чи декілька разів, повільно, виразно та вдумливо, якщо є можливість – читай вголос.

        3) Переглянь коментарі до цього уривку: часто в них можна відшукати пояснення незрозумілої ситуації, добру натхнену пораду, чи просто цікаву інформацію щодо уривку.

        4) Розважай над прочитаним. Задай собі питання:
        – що Бог хоче сказати мені цим уривком?
        – де я бачу себе в цьому уривку?
        – чи не нагадує цей уривок щось із мого життя?

        5) На закінчення, подякуй Богові молитвою за добре розважання.

        Можеш проводити такі розважання на самоті, якщо так Тобі затишніше, або навпаки: з родиною, спільнотою чи з друзями – разом з кимось розважання можуть бути значно глибшими та цікавішими!

        Тип: Пророцтво про прихід Ісуса Христа

        Тема: Видіння жінки на небі і змій

        Слово Боже (Одкровення 12:1-6)

        1. І знамення велике видно було на небі – жінка, одягнена в сонце, і місяць під стопами її, а на голові її вінець із дванадцяти зірок.
        2. І мавши в утробі, кричить, мучившись від потуг пологових та болю родження.
        3. Видно було й інше знамення на небі, от великий дракон червоний, який мав сім голів і десять рогів, і на головах його – сім діядем;
        4. хвіст його зволік третину зірок із неба і поверг їх на землю. І дракон стоїть перед жінкою, яка має родити, щоб, коли народить, дитя її пожерти.
        5. І народила сина-мужа, що має пасти всі народи жезлом залізним; і вознесено дитя її до Бога та престола Його.
        6. А жінка втекла в пустелю, де має там місце, приготоване від Бога, щоб там кормили її тисячу двісті шістдесят днів.

        Коментарі

        Коментар Отців Церкви

        “І дракон стоїть перед жінкою, яка має родити, щоб, коли народить, дитя її пожерти” (Од 12:4б)

        Червоний дракон, що стоїть і чекає, коли жінка народить дитя, щоб пожерти його – це диявол. Тобто ангел-відступник, який вважав, що загибель всіх людей настане через тілесну смерть. Але Той, Хто не був народжений від насіння, нічого не заборгував смерті. З цієї причини диявол і не зміг Його пожерти, тобто приректи на смерть. Бо диявол підійшов до Нього спокусити, немов людину, але коли зрозумів, що Він не той, ким він Його вважав, то відійшов від Нього, як написано, до часу (Лк 4:13). (Вікторин Петавійській, Коментар на Одкровення)

        Йдеться про події в житті Господа. Оскільки повинен народитися Той, Хто зруйнує його панування, сатана уважно спостерігає, щоб, коли Діва народить, погубити Дитину. Чи не тому він не був безтурботним, але спонукав Ірода вбити немовлят чоловічої статі? Ісая благовіствує нам: “Перше, бо ніж хлоп’я навчиться вимовляти “тату” й “мамо”, понесуть скарби Дамаску й луп Самарії перед царем асирійським” (Іс 8:4). (Екуменій Трікський, Коментар на Одкровення)

        “І народила сина-мужа, що має пасти всі народи жезлом залізним; і вознесено дитя її до Бога та престола Його” (Од 12:5)

        Це означає чоловічу галузку та досконалого Христа, Сина Божого, Бога та людину, сповіщеного пророками: Його саме вічно народжує Церква і (про Нього) навчає вона всі народи. Вислів: “і вознесено дитя її до Бога та престола Його”, – означає, що Небесний Цар, а не земний є Той, Якого вона вічно народжує, як про це і Давид сповіщає словами: “Засядь праворуч Мене, доки не покладу ворогів Твоїх Тобі підніжком” (Пс 110:1). (Іполит Римський, Про Христа і антихриста)

        Справедливо сказано, що глава Церкви Христос рождається в кожному з її членів, які визнають Його владу. Бо Він Сам і податель і завершувач віри, за допомогою якого ми сповнюємося чеснот. Жезлом залізним – тобто непохитною праведністю Він править добрим і руйнує зле. Що належить Главі, те також приєднується до Церкви Його, немов до тіла. “Всі бо ви, що у Христа христилися, у Христа одягнулися” (Гал 3:27) і “вони обоє будуть одне тіло” (Еф 5:31), що, як каже апостол, слід розуміти по відношенню до Христа та Церкви (Еф 5:32). “І вознесено дитя її до Бога та престола Його”. Хоча Христос як глава був першим, хто, виконавши Свою справу, зійшов до Отця, подібне сталося і з тілом. Звідси такі слова апостола: “І разом з ним воскресив нас, і разом посадовив на небі у Христі Ісусі” (Еф 2:6); і: “Наше громадянство в Небі” (Флп 3:20); і ще: “А коли ви з Христом воскресли, то шукайте того горішнього, де Христос перебуває, сівши по правиці Бога” (Кол 3:1). Якщо ти також бажаєш зрозуміти це суто стосовно до Христа, виключаючи муки, які неймовірно щоб були при народженні від блаженної Марії, Яка, ми знаємо, не сприйняла ніякого помислу плотського гріха, ти можеш доречно зіставити інші епізоди: наприклад, підступи червоного дракона – це переслідування, які з колиски зазнавав Христос із вини Ірода. Ми пізнали, що далі аж до смерті на хресті Він побажав змиритися. І коли дракон, роззявивши пащу, жадав Його смерті, він був обманутий Його воскресінням. (Примасій Гадруметський, Коментар на Одкровення)

        Жінка, одягнена в сонце

        Ми повертаємось до уривку з Книги Одкровення 12, щоб побачити світло, яке він проливає на царське служіння Марії: «І знамення велике видно було на небі – жінка, одягнена в сонце, і місяць під стопами її, а на голові її вінець із дванадцяти зірок. … І народила сина-мужа, що має пасти всі народи жезлом залізним; і вознесено дитя її до Бога та престола Його» (Од 12:1,5). Хто ця таємнича жінка, що з’являється у такому царському блиску, одягнена в сонце, з місяцем під ногами та увінчана дванадцятьма зірками? Ключ до розкриття таємниці цієї царської жінки можна знайти в особі дитини, яку вона виношує. Одкровення 12 говорить нам, що жінка народить дитину чоловічої статі, що «має пасти всі народи жезлом залізним» (Од 12:5). Цей опис дитини є значущим, оскільки взятий безпосередньо з месіанського Псалма 2. У цьому псалмі Бог передбачає, як Він врятує Месію-Царя від ворогів та встановить для нього царювання над усією землею: «Проси в Мене, і Я дам тобі народи в спадщину, і кінці землі тобі в посілість. Ти розторощиш їх жезлом залізним» (Пс 2:8-9). Оскільки книга Одкровення зображує дитину чоловічої статі з цими месіанськими образами з Псалма 2, дитина буде розглядатися як довгоочікуваний Цар-Месія. А хто така царська жінка, яка народила Месію? Очевидно, що ця жінка є Марією*. В Одкровенні 12 Марія з’являється у всій своїй величі, царюючи на Небі разом зі своїм царським сином. Дійсно, вона є царицею-матір’ю вічного царства Христа. Як і цариці-матері давнього часу, вона носить на голові корону, що символізує її царське служіння. Дванадцять зірок на її короні виражають її правління над Церквою, яка народилася з дванадцяти племен Ізраїлю і заснована на дванадцяти апостолах. Одягнута сонцем, вона випромінює Божу славу. З місяцем під ногами вона з’являється у царській владі, оскільки образ “під ногами” символізує царську владу і поразку своїх ворогів (див. Пс 8:6; 110:1). Нарешті, поєднання зображень сонця, місяця та зірок може нагадати знамениту мрію патріарха Йосифа. У цьому видінні Йосиф побачив сонце, місяць та одинадцять зірок, що схилялися перед ним (див. Бут 37:9). Цей сон передвіщав, як Йосиф правитиме своїм батьком, матір’ю та одинадцятьма братами, коли він підніметься на друге найвище місце в царстві фараона в Єгипті. Подібні образи, що описують Марію в Одкровенні 12, можуть підкреслити її власну царську владу, оскільки вона займає одне з найважливіших служінь у Христовому Царстві – служіння цариці-матері.

        *Хоча ідентифікація Марії як “жінки” Одкровення може здатися само собою зрозумілою, деякі тлумачать цю жінку лише як символ або старозавітного народу Ізраїлю, або церкви Нового Завіту. Вони дійшли висновку, що жінка не є індивідом (тобто Марією), а лише символом для Божого народу. Однак це твердження “або-або” є чужим для біблійного світогляду, коли люди часто символічно представляють колективні групи (наприклад, Адам представляв усе людство – Рим 5:19; Яків виступав за весь Ізраїль – Пс 44:4). З огляду на це біблійне поняття, яке називається “корпоративна особистість”, жінку в Одкровенні 12 слід розуміти і як особистість (Марію), і як символ для Народу Божого. Нарешті, оскільки інші два головні герої цього бачення загалом визнаються насамперед як особистості (дитина = Ісус; дракон = диявол), здається абсолютно малоймовірним, що третій головний герой, жінка, не є індивідом, а лише символ для корпоративної групи. Швидше, визнання жінки Марією має найбільший сенс у тексті і в той же час відкрите до того щоб розглядати її … як символ Ізраїлю чи Церкви.

        Переклад з англійської: Максим Гонтар за виданнями ACCS: NT XII, Revelation (2005) та Edward Sri – Praying the Rosary Like Never Before

        Приєднуйтесь до нас у Телеграм та Вайбер і отримуйте раз на тиждень дайджест найпопулярніших дописів!

        Інші дописи автора

          Оціни

          How useful was this post?

          Click on a star to rate it!

          Average rating 3.7 / 5. Vote count: 6

          No votes so far! Be the first to rate this post.

             

            Про автора

            Волонтер Патріаршої Комісії у справах Молоді УГКЦ (Календар ДивенСвіт, Спільноти УГКЦ). Програміст, захоплюється графічним дизайном та перекладом з англійської. З 2011 бере участь у щотижневих зустрічах біблійного кола та займається перекладом біблійних коментарів. Учасник Літньої Біблійної Школи УКУ в 2018 та 2019 роках.